טיפולי שיניים לילדים

רפואת השיניים לילדים משלבת ביקור במרפאת השיניים כבר בגיל שבו בקעה השן הראשונה בחלל הפה. מגיל זה מקבל ההורה הדרכה על החשיבות במניעת עששת, אופן צחצוח השיניים, בחירה נכונה של המשחה והמברשת ותזונה נכונה. מומלץ להגיע לביקורות במרפאה אחת לחצי שנה. יש להגיע לבדיקה ראשונית לא יאוחר מגיל שנה.

חשוב לטפל בשיני החלב, שכן לשיני החלב תפקידים רבים:

• מניעת זיהומים – עששות בשיניים הן זיהום חיידקי העלול להתפשט לפנים ולמוח.
  • שמירה על מקום בקשת לשיניים הקבועות – אובדן או עקירת שן יגרמו להיצרות המקום לבקיעה עתידית של השן הקבועה ולעיתים יובילו לעקירת השן הקבועה.
  • תפקוד וגדילה – הילד לועס ואוכל באופן סדיר על שיני החלב, וכאבי שיניים ימנעו זאת ממנו. הכאב גם יגביר את החרדה מרופא השיניים.
  • יופי – השיניים חשובות למראה האסתטי החיצוני של הפנים, ושיניים רקובות או חסרות תגרענה מיופיו.

טיפולי שיניים לילדים, בחלק מהמקרים, זהים או דומים לטיפולים הניתנים למבוגרים. טיפול בעששת מתבצע באמצעות שחזורים, טיפולי שורש וכתרים מותאמים לשיני החלב (כתרים טרומיים).

בגיל הרך קיימים מקרים רבים של חבלות ושבירת שיניים קדמיות, בשל שובבות ופעילויות המתבגר. כשמדובר בחותכות קבועות, מתבצעות השלמות שיניים בעזרת מגוון חומרים קוסמטיים חדשניים עם תוצאות אסתטיות ברמה גבוהה ביותר. חבלה בשן החלב עלולה לגרום להפרעה בהתפתחות השן הקבועה. כל שן שנחבלת חייבת להיות תחת ביקורת תקופתית של רופא השיניים.

ה- WAND – מכשיר להרדמה ללא מזרק

הרדמה בשליטת מחשב ללא כאב המתאימה לכלל טיפולי השיניים ורקמות הפה. השיטה מאפשרת בקרה על אזור הטיפול: הרדמה לשן אחת בלבד או לאזור מצומצם במקרים של טיפול ברקמה הרכה.

השימוש ב- WAND מפחית משמעותית את החרדה, מה שהופך את חוויית הטיפול לנעימה, וברוב המקרים מבטל את הצורך בגז צחוק או אפילו בהרדמה כללית אצל ילדים. המכשיר אסתטי ומאוד נוח לרופא, שכן הוא מאפשר אחיזה עדינה בידית, המכוונת את טפטוף חומר האלחוש למקום הנדרש.

ה- WAND מבטל את תחושת ה- Numbness (ההרדמה) בשפתיים ובלחיים, שמלווה את המטופל עד כשעתיים לאחר הטיפול ופוגעת ביכולת לאכול, לדבר ולעיתים אף להיראות בציבור בשל עיוות אסתטי של שרירי הפנים.